Buletin informativ

Dimineata

Tandem

Amurg

Am revenit la Chisnau, dintr-o vacanta apropae de vis, nu pe plajele cu nisp alb si palmieri in floare.

Amsterdamul a ramas asa cum l-am cunoscut exact cu 6 ani in urma. Asta da, stabilitate! Preturile au ramas aceleasi, lucrarile pentru un viitor metrou sunt inca in toi chiar in centrul orasului, aceeasi turisti, care nu stiu incotro s-o apuce in prima lor seara in capitala olandeza, spre Red Light District sau spre Bulldog, unul dintre cele mai populare coffee-shopuri. Mi-am lasat la Amsterdam cateva din lucrurile personale, fiind sigura ca ma voi intoarce.

***

Cat am fost plecata, coalitia mostruoasa s-a reunit din nou la gradinita si a pus la cale scenariul pentru matineul de primavara. Penultimul din istoria familiei noastre. Si, conform traditiei, Ilincai nu i-a revenit niciun rol. Eu m-am obisnuit deja ca fata mea  face parte din figuratie, fara nici cea mai mica sansa de a capata vreun rol principal. Si asta deoarece mama ei este o zgarcita!

***

In rest, Chisinaul m-a intalnit cu furtuna, gropi, noroi si un sofer de taxi care se lamenta la fiecare hop. Cand am iesit din masina si i-am intins 70 de lei, singurii bani moldovenesti pe care ii aveam, mi-a multumit foarte indelungat si mi-a urat sanatate, adaugand ca „celor care dau, li se intoarce inzecit”. Sper asa sa fie.

***

In fine, Happy Valentine’s Day! Nu stiu cum nu mi se intoarce limba sa spun asta in romana. Poate de aceea ca n-au putut americanii sa ma convinga ca dragostea trebuie sarbatorita o data pe an.

***

10 gânduri despre „Buletin informativ

  1. Imi era dor de tine, Diana. Bine ai revenit!

    Am avut de-a lungul timpului noroc de dascali buni pentru baietii nostri. Am sa-ti povestesc cate ceva, dar nu acum. Acum vreau doar sa iti spun ca nu conteaza ce rol joaca Ilinca la o serbare, nu te mai gandi la asta. Incurajeaz-o mereu si atat.
    „Ce-i al tau, e pus deoparte”, zice o vorba romaneasca. Si „cei din urma vor fi cei dintai”, zice alta…

  2. ooo, daa! dupa ce copiii 2 saptamani n-au mers la gradi pe noi ne-au sunat ca tre sa platim bonul, si noi sigur ca am zis ca nu le mai aducem copiii, si ghici care a fost reactia educatoarei! ……………………….. „nici la matineu n-o sa participati???” …n-o interesa de ce nu mai venim ori ce s-a intamplat, o interesa matineul!

    da vacantsa ta e super-frumoasa! mor di shiuda-vrau shi eu! ;) hadem la ceai!

    • hai la ceai, dar deja saptamana viitoare sau…vineri?

      ***
      cat despre vacanta, stii, vorba ceea, nebanuite sunt caile Domnului, nici nu stii unde ajungi peste ceva timp.
      ***

      gradinita sucks! iata, am spus-o…dupa ce am vazut copilasii olandezi, caliti, veseli, sanatosi, pe biciclete, liberi, dezinhibati, si i-am comparat cu ai nostri, m-am intristat.

  3. faza proasta e ca asa numitele „matinee” de obicei nici nu au un continut prea bine gindit sau educativ. tine sa fie un gen de competitie intre parinti, in care fiecare se lauda cit de bine si-a imbracat copila si cu ce camera o filmeaza. welcome back.

    • o, da!
      daca educatoarea spune ca fetele trebuie sa fie in rochite pana la genunchi si cu doua cosite prinse cu fundite, eu voi fi singura naiva care imi voi imbraca asa copilul. Am patit asa de 2 ori, Ilinca vine in rochita scurta si cu fundite, celelalte vin cu rochii inchiriate, decolatate, cu strazuri si aplicatii florale. Plus coafuri. Eu insa nu ma dau batuta :)

  4. si de ce nu facem acest lucru public, dupa cite am inteles activezi in presa, si eu va trebui sa-mi dau curind copilul la gradinita si nu am de gind sa tolerez toate mofturile angajatilor de acolo, pe de alta parte mi se spune ca copilul meu va fi neglijat din aceasta cauza si nu se va simti bine.

    • uite despre asta chiar voi vorbi, dar un singur repotaj de 4 minute nu va rezolva multe. aici se lupta zilnic cu sistemul si din aceasta lupta face parte si rezistenta la santajul educational din partea cadrelor… niciodata nu am cedat in fata presiunii lor, chiar daca stiu ca Ilinca are cumva de suferit.
      aici numai parintii pot schimba ceva. ei insa nu vor. toti merg dupa turma si chiar daca mai sunt unii care nu sunt de acord cu sistemul, ei vor tacea din frica sa nu fie „altfel”…

  5. da, antonia, pentru toate anotimpurile! matineele sunt o activitate foarte lucrativa, deoarece de pe urma unui astfel de „performance” cu scenariu dubios, administratia gradinitei se alege cu zeci de mii de lei.

Lasă un răspuns

