Fisa psihopedagogica sau cum aburesc gradinitile parintii

Cu o saptamana in urma, venind la gradinita s-o iau pe Ilinca, educatoarea mi-a intins un formular, urmat de rugamintea sa-l completez neaparat si sa-l restitui chiar a doua zi.

Am tacut. Am luat formularul fara sa vad despre ce este vorba. Ajungand acasa, am scos „fisa psihopedagogica” din geanta si in doua clipe am inteles ca eu n-o voi completa.

***

Fisa psihopedagogica pentru grupa mare, pregatitoare (copii 5-6 ani)

Primele puncte ale anchetei sunt obisnuite. Numele, varsta copilului, date despre starea sanatatii si adresa. Ei, partea cea mai interesanta incepe la punctul 3 si anume „Date despre familia copilului”. Intrebarile sunt destul de personale si tin de situatia familiala, spatiu locativ, profesia, functia si pregatirea scolara a parintilor.

Acest formular magic a murit odata cu decizia mea de a nu-l completa. Educatoarea insa nu a uitat pentru ce ia salariu si m-a atentionat de cateva ori sa nu uit ca asteapta „fisa” completata. La intrebarea mea cine are nevoie de aceasta informatie si in ce scopuri este stransa, educatoarea mi-a taiat-o scurt si matern (in sensul in care o mama autoritara nu-ti lasa dreptul la replica) ca „Asa trebuie!” Clar, nu?

***

Nu mai vreau sa comentez lung si cu nedumerire „in voce”.  Nu voi completa acest formular in vecii vecilor amin. Cine vrea sa stie in ce conditii locuiesc, ce studii am facut si ce climat interpersonal am in familie, sa vina peste mine cu serviciile sociale, nu sa-mi trimita o fituica anonima in care eu trebuie sa le povestesc cine e tatal copilului meu, cate camere am si cine se ocupa „in mod special de copil”.

***

Moarte formularelor anonime!

PS: sunt singurul parinte care nu a restituit formularul, ceilalti au raspuns la nedumerirea mea privind anonimatul fituicii cu „ei, asa trebuie cred ca”…

9 gânduri despre „Fisa psihopedagogica sau cum aburesc gradinitile parintii

  1. esti o imbecila…fisa aceea iti trebuie tot tie pentru a o inscrie pe a ta fiica la scoala!:))…daca educatoare nu ti-a explicat…macar tu te puteai informa!ce usor va e sa faceti pe grozavii!

  2. Privesti destul de critic in directia gradinitilor noastre.. si stii, parerea ta imi este de valoare pentru ca am si eu un baietel pentru care vreau de saptamana viitoare sa-i caut o gradina ca sa-l pot da anul viitor.. desi nu stiu daca-o voi face.. presimt ca acasa ar primi o educatie mai buna, si mai bogata.. dar si mai ieftina…

    Mai scrie!!

  3. Mie fara fituici mi-o calculat ce am in buzunar si mi-au dat lista de ce le sunt eu lor datoare, noroc ca am incheat epopea cu gradinitsa inainte sa ma apuc sa cumpar ce mi-o scris pe lista astia de la fabrica de cretini!

    • tot ceea ce vi se cere in fisa contribuie la conturarea unui profil al copilului,pentru mai buna cunoastere a acestiua, nu intereseaza pe nimeni cati bani aveti in buzunar doar simplul fapt ca ,acel copil are toate nevoile acoperita sau nu, sau in ce masura are conditi de buna crestere fizicz si psihica . nu e vorba sa fie cineva condamnat sau incriminat. dar tot ceea ce il inconjoara pe copil are influenta asupra lui, parintii vor ceea ce e mai bun pentru copii dar cum sa/i oferi ceea ce ii trebuie daca nu il cunosti f. bine?

      • 1. atunci de ce nu ni s-a explicat de ce e nevoie de aceasta fisa?
        2. dintr-o fisa niciodata nu va fi clar cat de bine sunt acoperite nevoile copiilor, mai ales nevoie de afectiune si atentie;
        3. ma indoiesc ca nimeni nu numara banii din buzunarele parintilor. un an si jumate cat am frecventat gradinita din Md, cred ca am fost supusa celei mai dure numarari de fonduri.

        as vrea sa cred ce spuneti, dar experienta mi-a aratat cu totul altceva…din pacate.

        • Sunt educatoare si chiar va rog, mergeti dumneavoastra la directori si spuneti-le sa nu mai facem aceste fise. Credeti ca ne e drag? Nu , dar le cer la scoala. Unii invatatori le citesc, altii -nu… V-as multumi daca ne-ati scapa de asta!!!

Lasă un răspuns

