Pentru barbatul vietii mele…

Era barbatul vietii mele. Inalt, cu parul de culoare canepie si ochii albastri si limpezi, ca cerul de vara. Tacut, cu o inima cat padurea ce se vedea din podul casei si o gropita in barbie, detaliu ce m-a facut sa cred toata viata ca cei mai frumosi oameni au gropite in barbie.

Imi parea ca nu este om mai intelept si mai harnic decat el. Seara, cand vecinii umblau prin ospetie, el se aseza langa radiou si asculta. Uneori, il prindeam cu ziarul in mana. Cand am crescut si am plecat prin Europe, revenind, il gaseam cel mai des buchisind o harta veche. Mama spunea ca se uita toata ziua in ea, insemnand locurile in care am trait si pe cele pe care le-am vizitat.

In sat nu era gospodarie in care sa nu fi facut el soba sau scarile de la intrare, sau poarta, sau grajdul pentru vaci. Cand a imbatranit si boala il macina, cum macina carii lemnul, isi lua scaunelul, sapa si o cana de apa si se ducea in gradina sa praseasca. Asa, de pe scaunel..

***

Azi bunicul ar fi implinit 81 de ani. El a ramas barbatul vietii mele. Doar ca azi stiu ca si barbatii vietii sunt plini de neajunsuri. De la bunicul am luat doua urechi clapauge, caracterul putin ursuz si nedorinta de a comunica cu vecinii si rudele indepartate, dragostea fata de radiou si ziare. Am mai luat si inima mare si incapacitatea de a spune „nu”.

***

Cand bunica a murit si el a ramas singur, l-am descoperit altfel. Atunci el devenise copilul si eu adultul. Coceam checuri si le ascundeam in dulap, ca sa nu le gaseasca si sa le infulece dintr-o rasuflare. Din muntele de om care fusese candva, nu ramasese decat o epava, cu ochi aproape fara culoare si multa, multa durere in trupul sau incovoiat. Si era inca tanar. Putin peste 70 de ani. Bunicul a fost primul meu copil…Copil care traia prea departe ca sa fiu alaturi de el.

***

Bunelache, te iubesc…

4 gânduri despre „Pentru barbatul vietii mele…

Lasă un răspuns

