Frumusete cu orice pret…sau ghid de supravietuire pentru mame care arata mai mult ca niste tati.

Eu, Ilinca, Amsterdam 2004

Nu sunt nebuna dupa chestii feminine si manichiura nu este primul lucru pe care il fac in ziua salariului. Si, pe de asupra, mai cred ca putine mamici, cu servici, casa, cu sot sau fara, cu parinti, in oras sau la tara, isi permit sa petreaca mult timp in fata oglinzii.

***

Dar daca te-ai trezit intr-o dimineata si te-a fulgerat gandul ca ultima data ti-ai epilat picioarele in luna octombrie sau te-ai prins la sedinta ordinara (sau, si mai strasnic, extraodrinara) a companiei ca iti ascunzi rusinata mainile sub masa, deoarece vecina are o manichiura impecabila, sau ca seful tipa mai tare la tine decat la colega care vine in fiecare zi „echipata” ca in revista „Marie Claire”, sa stii ca exista o problema!

***

Ilinca este o cocheta inascuta. Are o colectie de bijuterii impersionanta, de unde nu lipsesc bratarele si cerceii de aur, pandativele de argint, salbele din scoici si bratarile impletite, din margele de nisip, undeva in Sri-Lanka sau Guiana Franceza. Ilinca mai are rujuri, parfumuri, o crema de maini si o duzina de fustite cu volane si paiete. Mirarea mea este mare, deoarece eu, din blugii cei de toate zilele, nu ies si, desi, am o colectie frumoasa de bijuterii din metale pretioase, nu port practic niciuna. Dau vina pe lipsa te timp, pe lipsa de inspiratie sau, pur si simplu, stramb din nas si zic ca am chestiuni mai importante de rezolvat in viata. Mai mult decat atat, din momentul in care am devenit si mama si tata si cap de familie si unica sursa de existenta, ma port ca atare, ca un vanator, brutal, paros, fara multe fasoane si cu mersul putin incovoiat, de parca as duce un mistert pe umeri.

***

Am spus stop! Socant, scandalos! Femeia din mine s-a revoltat si a cerut dreptul la replica. Primul pas a fost mersul la frizerie. Si, ca sa ma simt mai importanta, am ales un „salon”, unde doua batai de foarfec intr-un par scurt, te costa peste 100 de lei, apoi mi-am ingrijit unghiile, iar azi (O, minune!) mi-am cumparat o oja. Procesul de transformare din Ratusca cea Urata in Lebada Alba va fi lung si anevoios, deoarece chiar m-am dezvatat sa petrec cate 45 de minute in baie, ungandu-ma cu lotiuni si gomandu-mi fata, dar stiu ca trebuie.

In primul rand, trebuie pentru ca imi creste acasa o fata si e frumos cand mama este exemplul de urmat, si ca minte si ca eleganta.

Trebuie, de aceea ca mama a fost o femeie extraodrinar de frumoasa si stilata si nu vreau s-o dezamagesc (desi stiu ca am facut-o de nenumarate ori).

Si inca un trebuie, deoarece e lucru stiut si stiintific stabilit ca femeile frumoase au o cariera mai reusita si barbati mai multi (tot frumosi) si vacante mai departe de Ucraina si Turcia si, cu putin noroc, geanta de la Hermes.

***

Asadar, acum incerc sa ma scol dimineata cu un gand pozitiv, deoarece atunci cand esti nevoita sa te scoli cu 5 minute mai devreme, poti fi orice, numai pozitiva nu. Apoi, ma impun sa stau in fata oglinzii mai mult de 3 minute reglementare in favoarea spalatului dintilor. Dupa care, imi zic ca ar fi frumos sa scot de la naftalina salba de margele din agat, lasate ca mostenire de bunica. Odata ajunsa la birou mi-am facut deja un obicei sa-mi schimb incaltamintea, pentru a nu-mi obosi piciorul in botini.

***

Urmatorii pasi sunt inscrierea la sala, masajul trimestrial si cat mai mult timp la aer liber, pentru luminozitatea tenului.

Ilinca va fi mandra de mama ei!

Lasă un răspuns

