Ne vad copiii

Credit foto: Carlos Porto

Printre cadourile aduse de Mosu’, am descoperit o carte, continutul careia m-a surprins. „Ne vad copiii”, de Marian Stan, este o culegere de poezii care sunt scrise, parca, din punctul de vedere a unui copil, ceea ce intelege el din toata agitatia produsa in jurul lui si ceea ce aude el din gura celor mari.

Pentru a nu face o recenzie gresita sau subiectiva, voi copia aici cateva versuri din poeziile pe care am reusit sa le citesc. Am gasit cartea fenomenala, o citesc cu zambetul pe buze si cu putina invidie fata de omul matur care a reusit sa decodifice atat de bine reactia copiilor (incepand cu cei din fasa si tarminand cu adolescentii) fata de ceea ce suntem noi.

***

Nu stiu ce fac alti copii

cand ai lor nu-i baga-n seama…


…Cand ai vrea cu ei sa fii

si te roade-un fel de teama

ca-i incurci, ca-i deranjezi,

ca ti-arata iar nuiaua

si te-ai saturat s-o vezi…


Nu stiu si chiar nu-mi pasa,

dar eu spun ce-am observat!

E facut frumos, curat?

E intinsa cuvertura?

Ma apus si sar in pat!

(Micul speculant)


***


Azi vecina de la patru

a venit la o cafea,

la o vorba pe-ndelete,

la taifas cu mama mea…

Si-uite-asa,

din vorba-n vorba,

au barfit-o pe vecina

cu catelul, de la opt,

cum ca bine i-ar mai sade

sa-l manince fript sau copt

(Am ajuns la-incurcatura)

***


Tati, vreau sa-ti spun ceva!

Cand veneam ieri de la scoala

m-am oprit putin in parc

sa ma uit si eu la George

cum tragea-ntr-un gard  cu-n arc.

Stii pe George, cel peltic,

ce-a venit la noi acasa

ca sa-i dau un ac si-un plic.

„Cum sa nu-l stiu pe Georgel?”

spune tata intingand

intr-un sos de ostropel.

„Stii ce-mi spune George, tata?

ca mamica lui cea buna

l-a lasat pe tatal lui

si ar fi fugit c-o fata…”

(Slava Domnului, nu-i mama!)


***


Cum vreti sa-nteleg divortul?

Cum ati vrea sa va vorbesc?

Credeti ca batand din palme

am sa spun ca va iubesc?

Va urasc. Asta-i cuvantul!

Sunteti doi descreierati.

Doua minti asa de-nguste

ce tin loc de clocitoare

la o gasca de languste…

(Divortul)

PS: Va recomand din suflet aceasta carte. Iar in cazul in care, cineva a ramas fara cadou, nu ezitati sa-i cumparati acest volum de versuri,  indiferent de varsta, sex, stare, daca are sau nu copii. „Ne vad copiii” poate fi gasita la libraria „Diverta”.


2 gânduri despre „Ne vad copiii

  1. Sunt impresionat de aceasta prezentare sincera si fara pretentii a unui volum de poezii care din pricini diverse nu a fost mediatizat aproape deloc. Sunt convins insa ca el va ajunge la cititori prin astfel de recomandari sincere si astfel va putea intra intr-o zi, in fiecare casa. Autorul.

Lasă un răspuns

