home sweet home

Azi, „odihnindu-ma”pe un site american dupa care sunt nitel innebunita, am dat peste o intrebare: de ce aveti nevoie ca sa va simtiti in noua casa „ca acasa”. Am citit raspunsurile utilizatorilor si m-am gandit si eu indelung care este acel element esential care imi face „casa- casa si masa-masa”. Mi-am amintit ca prezenta unui pat este foarte importanta si a canapelei parca tot, deoarec nu-mi inchipui odihna fara o carte citita in pozitia orizontala. Apoi m-am gandit la bucatarie, la noptiera pe care imi pastrez lucrusoarele de care am cel mai des nevoie, la baie, unde imi place sa ma relaxez in serile de sambata..Dar, am trait si in case fara canapele (nici acum nu am canapea), nu intotdeauna am avut noptiera, uneori am avut doar canapea si nu am avut pat, alteori nu aveam cada in baie. Si peste tot m-am simtit ca acasa. Dupa un timp…

***

Langa gradinita Ilincai, nu departe de statie, stau seara de seara doi barbati si vand peste proaspat. Am trecut de multe ori prin fata lor, uitandu-ma cu pofta la pestele care inca se zbatea. Azi m-am oprit si am cumparat un kg. Acasa am curatat pestele si l-am prajit. Casa s-a umplut de un miros familiar, ce venea parca din copilarie, din bucataria bunicai, care sta in fata aragazului si prajea peste. Iar atunci cand bunica prajea peste, in casa era sarbatoare.

***

Apartamentul acesta mi-a devenit mai aproape. Acum am avut si noi o sarbatoare. Sarbatoarea pestelui prajit. Iar daca este sarbatoare, casa a devenit deja „acasa”.

Lasă un răspuns

