10 motive pentru a (nu) angaja o mama singura

Erin Brockovich, in interpretarea Juliei Roberts. Le ador :)

E bine sa fii mama singura. Da, suna cam egoist, dar asta e. Singura, frumoasa, necotrolata (si incontrolabila), cu ceva bani in buzunar (pe care nu trebuie sa-i dai pentru achitarea creditului pe masina ce va fi condusa, evident, de sot), cu timp seara, pe care esti stapana doar tu (din clipa in care cel mic doarme deja). Si no sex atunci cand are (doar) el chef. (Stiti, partide din alea, cand pe tine chiar te doare capul sau nu poti sa te gandesti la nimic altceva, decat  factura venita pentru caldura…)

Pai iata, un site francez dedicat mamelor care lucreaza (la ei asta e chiar o dilema: sa lucrezi sau nu cu un copil acasa) a publicat o lista de 10 motive pentru care trebuie sa angajezi o mama singura. Motivele invocate sunt destul de nostime si destul de adevarate. Eu am ales 7 puncte din cele 10 si le-am comparat cu realitatea mea.

1. Mama singura e descurcareata

Bingo! Eu pot fi acum „santehnic-liubiteli”, pot lipi tapete, pot monta o lampa cumparata la Supraten sau Ikea, pot sapa o gradina, pot muta mobila etc. Stiu ca nu trebuie sa astept de la nimeni ajutor, iar in lista mea de cadouri pentru Craciun am si un sfredel! Asadar, stimati angajatori, pot lua si matura, cand e nevoie de facut curat sub masa si pot destupa chiuveta de la baie! (Asta numesc eu optimizare a muncii)

2. Mama singura nu panicheaza

Hmmm, iata la acest punct nu as fi atat de categorica. Eu, mai degraba, sunt regina panicarii, mai ales, cand nu ma vede mama, care panicheaza mai tare decat mine, iar eu incerc sa controlez situatia (chiar?)

3. Mama singura este autonoma

Exact. Revenim la punctul 1. Nu ai pe cine suna sa te ajute sa schimbi becul sau sa-ti urce valizele la etajul 6 fara lift. Le faci pe toate. La servici, de asemenea, le faci pe toate. Cu mici exceptii, evident, las’ sa nu uite ca esti femeie!

4. Mama singura este disponibila

Ok, aproape adevarat. Eu cred, ca e mai corect sa spui ca mama singura poate sa aleaga sa fie sau nu disponibila. Totusi, odata ce ai scos-o la capat cu cel mic, esti libera sa te dedici muncii sau altei activitati debordante. Lipsa unui sot sau iubit care sa te sacaie (da, fiecare iubit si sot sacaie, si le felicit pe acele femei care au MARELE noroc sa aiba un barbat care nu le sacaie) si sa te sune la fiecare 10 minute, odata ce acele ceasornicului au trecut de miezul noptii, este un foarte mare atu. Compania are numai de castigat.

5. Mama singura e intotdeauna bine echipata (si aici nu ma refer la gadgeturi)

Mmm, aici trebuie sa recunosc ca tocul de 10 cm nu face parte din arsenalul meu. Si se mai intampla ca diminetile sa fiu sifonata si fara machiaj. Dar lucrez, ma stradui, depun efort si mi-am luat chiar o crema de 300 de lei (oops!) Ah, si sa nu uitam ca o femeie singura e (deseori) in cautari, respectiv trebuie „sa vanda”, iar „natur produkt”-ul e gustos numai in reclame. Si, eram cat pe ce sa uit, o mama singura e independenta financiar si nu sta la cheremul sotului atunci cand vrea un parfum nou.

6. Mama singura are nevoie de bani

Da. Asta e. Bani pentru chirie, bani pentru gradinita, bani pentru vacanta si pantofi. Mama singura va lucra si week-endurile, numai sa faca bani. Si sa-i stearga nasul fostului sot/iubit care a lasat-o cu un copil in brate. Sau pe care ea l-a lasat (tot din lipsa de bani). Si, fiti siguri, mama singura mai are vreo doua surse de venit (mititele) pe undeva pe acolo, in caz ca…Asadar, daca aveti proiecte noi, idei indraznete sau doar o „haltura”, sunati-o pe mama singura care va face fata.

7. Mama singura nu va iesi in concediu de maternitate

Asta da. Asta, cu siguranta, n-ar face-o nicio mama singura. Cu exceptia lui Erin Brockovich si Georgetei Voinovan. Insa, in cazul in care mama singura pe care ati angajat-o ar face acest pas curajos, eu va sfatui sa-i faceti o petrecere surpriza si sa nu uitati sa strangeti cate 50 de lei de la fiecare angajat, pentru a i le inmana in plic, impreuna cu cele mai frumoase urari de bine. Bravo, mama singura!

Lasă un răspuns

