ultima toamna

Credit foto: Matt Banks

Toamna de anul asta e atat de frumoasa, ca si toamna trecuta (de fapt), incat nu vrei sa-ti imaginezi ca pentru unii asta a fost ultima toamna traita, respirata, privita.

***

Imi sunam cu cateva zile in urma o prietena care mi-a raspuns, ca de obicei, trist. De data aceasta, insa, tristetea ei era de alta natura. Murise cineva apropiat. Era cu atat mai trist si mai absurd, cu cat povestea e a unor tineri de 16 ani. Doi indragostiti, care s-au asfixiat in masina, care era parcata in garajul familiei.

Cand aud asa istorii, primul lucru care imi vine in gand este intrebarea in care pansionat/manastire/internat sa-mi ascund fata sa nu i se intample nimic. Stiu ca nimeni nu e asigurat de dragoste, accidente, incendii sau chiar asfixiere cu mancare. Dar, cum sa-ti aperi copilul de toate aceste posibilitati de trecere in nefiinta, care, ca orice moarte survenita mai devreme de varsta de 93 de ani,  pare absurda?

De multe ori imi dau seama ca nu-i pot promite copilului meu nici ceea pentru ce l-am adus pe aceasta lume. Uneori cred ca  educatia restrictiva ar fi o solutie. Stabilirea unor reguli fixe si orare rigide, pe care copilul este obligat sa le respecte. Asa, cel putin, voi sti unde este, cu cine, ce face si la ce ora se intoarce acasa. Dar cine imi poate garanta ca nu-i va cadea dulapul de la scoala in cap sau ca nu vor fi scurgeri de gaz in acel pansionat/manastire/internat in care ea va fi super protejata?

***

Cat am fost insarcinata am trait cu o frica care nu ma lasa sa ma bucur pe deplin de aceasta stare (care, cica, trebuie sa fie armonioasa). Frica pentru viata pe care urma sa i-o dau copilului meu. Caci atunci cand dai viata, dai si moarte.

2 gânduri despre „ultima toamna

Lasă un răspuns

