Darea de seama de la matineu sau coruptia se invata la gradinita

Credit foto: Filomena Scalise

Toamna se numara bobocii si banii din plic. Pe care i-au pus parintii si i-au inmanat semi-jenati, semi-fericiti ca au de unde, educatoarei si dadacei. Se presupune ca aceste doua personaje se mai impart, dupa o formula demult prestabilita, cu „sefa” care, la randul ei, se imparte cu inspectoarea de la directia municipala, care la randul ei se imparte cu…, care…cu….etc.

Deci, am avut matineu. Dimineata, intrand in dormitorul copiilor, ca sa-mi imbrac fata, dau acolo peste doua mamici, demne membre a Comitetului parintesc. Femei, care sunt, in mod normal, in relatii foarte joviale cu educatoare. Domna X, blonda, lipsita de o inteligenta stralucita, se lanseaza intr-o ofensiva fara precedent in toata istoria mea recenta.

– …Iarasi refuzati sa dati bani?

Eu, care pana in acea clipa de adevar, am crzut cu naivitate ca nu se mai strang la noi la gradinita bani, pe dupa colturi si pe sub mese,  am tresarit:

– Pai, nu am fost informata ca iarasi strangem bani…- indraznesc eu sa ma apar.

– Da, ce noi trebuie sa informam fiecare parinte in parte?- sare a doua mamica, baiatul careia e indragostit de fata mea. – Deamu’ trebuie sa stiti ca la orice matineu se strang bani!

– Aaa, dar ati fi putut, cel putin, sa-mi spuneti care e suma pe care o strangeti…-indraznesc eu, in cele din urma.

Aici, insa, discutia noastra a luat sfarsit. Eu nu am primit niciun raspuns. Cat au strans ceilalti parinti- habar nu am. Stiind insa sumele care se practica la noi, nu e greu sa calculez cat a a vut de castigat sistemul nostru de invatamant prescolar de pe urma matineului fetitei mele. Si asta intr-o singura zi, intr-o singura grupa….

***

Intre timp, Ilinca a fost exilata, ca la fiecare matineu, in fundul salii. Ea a recitat doar 3 poiezioare debile. Inainte de matineu ea mi-a spus: „Eu sunt nimeni…”, „Cum asa?” „Pai Ilenuta e Fata Babei, Anisoara-Fata Mosneagului, Adriana- Toamna, iar eu iarasi nimeni…”

5 gânduri despre „Darea de seama de la matineu sau coruptia se invata la gradinita

  1. Despre matinee « Alo… BEBE!

  2. Am impresia ca fiul meu Robert o sa citeasca pentru inceput Codul Contraventiilor administrative si Codul Penal si numai dupa… va citi si abecedarul!!!

  3. Eu nu am vrut s-o dau pe Ilinca la gradinita la noi. Nu am rezistat insa presiunii familiei si a job-ului. Daca voi mai avea copii, am sa fac tot posibilul sa nu-i trimit la gradinita.

  4. iaca tot mai des ma gandesc ca voba despre „7 ani de acasa” nu a aparut in folcloru’ nostru de foaie verde… poate chiar sa renuns la idea de gradi, ca atunci cand imi amintesc unicul matineu a lui Bogdan cand a mers 2 luni la gradi de stat, ap ma-ntunec, shi chiar nu mai vreau sa trec prin ororile sistemului. macar pana la scoala…

Lasă un răspuns

