Nascut(a) in URSS

Foto: de aici

Daca tot pomenisem Uniunea Sovietica,  nu pot sa nu chiui de fericire virtuala ca am dat peste aceasta pagina!

Sa stiti ca fac parte din nostalgicii Uniunii. Imi place sa gasesc marturii, fotografii, ziare si reviste din timpul cela. Cand locuiam in Cehia, incepusem  sa strang o colectie de haine „made in USSR”. Explicatia acestei pasiuni e foarte simpla. Uniunea Sovietica e copilaria mea si copilaria parintilor mei. Daca eu apucasem doar ultimii ani, ei au facut parte din cei care „au construit-o”.

Uniunea Sovietica pentru mine este mama, care era studenta si avea cel mai stilate haine de la facultate; tata, care era dj-eul caminului; plimbarile noastre la lacul de la Sculeni; mama, care avea o palarie mare, alba cu doua flori pe ea si slapi albi cu o floare oranj in mijloc; bunelul, presedinte de colhoz, care ne aducea cate o lada de „apa dulce Buratino” de cate ori venea la Chisinau.

Uniunea Sovietica este pentru mine Chisinaul cu inghetata de 15 kopeici, cu strazi cu masini putine si fara gherete, cu lapte si chefir in sticle, cu crenvursti „adevarate” si mandarine in luna decembrie.

***

Vasile Ernu ne-a pus la dispozitie o colectie foarte frumoasa de amintiri. Mi-i draga fiecare fotografie, deoarece eu nu vad in ea deficitul si criza de atunci, ci cei 3, 4, 5, 6 ani ai mei.

Un gând despre „Nascut(a) in URSS

  1. daaa erau vremuri…
    dar ele nu mai sint, si putini mai sint din cei care le-au trait si ar vrea sa le intoarca.

    Luare aminte : Memoria este asa un lucru ce memoriseaza sau numai bine sau numai rau despre acelas epizod trait , este absolut imposibil sa-ti amintesti de un eveniment si sa traiesti 2 sentimente contrare legate de acesta.

Lasă un răspuns

