contraste

Credit foto: federico stevanin

Aseara am discutat cu Ilinca  despre deosebiri. Despre deosebirile dintre oameni, mai exact. Ea a aflat ca exista japonezi. Ca sa vezi, pana acum credea ca numai chinezii au ochii ingusti si parul negru ascultator.

Ieri in viata nostra  a intrat tiptil Ushi. Si-a lasat bagajele pe un coltisor din spatiul nostru si, foarte tacut, si-a infulecat supa de bostan si omleta din oua si branza de casa, care mirosea mai tare a tara decat puloverul lui, plimbat deja de-o luna prin satele Moldovei. Nu am insistat sa vad daca merge la dus.

Ilinca nu mi-a vazut oaspetele, care cauta de cateva saptamani drumul spre casa mea. Ea imi punea intrebari prin telefon, ma ruga sa-l fotografiez pe japonez, de parca  devenise brusc turista cu ochii ingusti  care se plimba, cu gura cascata si ochii acoperiti de aparatul de fotografiat, prin Notre Dame de Paris.

Ushi a fost foarte discret, exact asa  cum imi imaginam ca trebuie sa fie un japonez. Cu o engleza buna, dar greu de inteles, foarte zambitor si mereu cu capul undeva departe.

De fapt, unde mai poate fi capul unui om care calatoreste de 3 ani, fara ceas, telefon mobil si laptop?  Cand il intrebi de ce o face iti raspunde ca altfel s-ar plictisi. Desi, admite ca e foarte obosit (iar mie mi s-a parut chiar putin deprimat) nu are de gand sa se opreasca. Se vede tot pe drum, cel putin, urmatorii 10 ani.

Ushi, ca orice om mai diferit, mi-a trezit doua-trei intrebari. Si chiar mi-a dat un raspuns. Ilinca nu a prins sa-l vada pe acest personaj, care zice ca, de 3 ani de cand e plecat de acasa, nu l-a durut nimic, in afara de capul care are o capacitate prea mica de a memora. In schimb, eu am sa stiu ce sa-i spun fetei mele in clipa in care ea va decide sa plece de acasa.

***

Ii multumesc lui Ushi ca mi-a demostrat ca o calatorie imprejurul lumii nu e un lucru atat de simplu si excitant.

Lasă un răspuns

