adevarul gol-golut(s)

Copiii chiar spun adevarul. Aseara m-am convins de asta definitiv. Adevarul pe care l-am auzit, spus intr-o maniera degajata si simpla, asa, de fapt, cum sunt pronuntate toate adevarurile, mergand pe drum, m-a facut sa rad cu pofta (nu vreau sa adaog ca m-a pus pe ganduri)
Cei mici ajung la o varsta, pe la 5-6 ani, cand pun multe intrebari despre viata, batrinete si moarte. Tin minte ca si eu am trait o dupa-amiaza de plans, cad aveam 5 ani, atunci cand am constientizat ca buneiii mei vor muri intr-o buna zi. M-am linistit numai in momentul in care fratele meu, exasperat de atitea bocete, fara motiv aparent, mi-a spus sa incetez sa plang deoarece lacrimile sunt de fapt “pipi.
Pai iata, aseara Ilinca, in drum spre casa, a inceput iar sa se lamenteze  ca nu vrea ca eu sa imbtartinesc si sa mor. Apoi a spus ca taticul ei va muri inaintea mea, deoarece e  mai mare cu cativa ani. La care eu i-am raspuns ca nimeni nu stie cand va muri si ca nu intotdeauna cei mai in varsta mor primii.  Aici, fata mea a izbucnit intr-un ras de bucurie, din celea care iti incordeaza atat de tare maxilarele incat nu te poti opri sa te gandesti cat de frumoasa si luminoasa este viata. Am ramas putin contrariata. Fata mea se bucura ca  eu as putea muri inaintea tatalui ei si ca ea ar putea ramane doar cu el. M-am oprit si,  neputandu-mi stapani zambetul, am intrebat-o de ce se bucura asa de tare de eventuala mea moarte prematura la care ea a stiut sa raspunda foarte corect (deci copiii nu sunt doar onesti, dar si smecheri) ca se bucura de faptul ca nu va ramane singura si ca va avea macar un parinte in viata care o va igriji.
Iata asa. Creste copii.

2 gânduri despre „adevarul gol-golut(s)

  1. la noi a fost mai dramatic. de fapt, desi perioada mai acuta a trecut si nu mai avem discutii despre moarte chiar in fiecare zi (tare epuizante din pdv moral sunt ele), odorul oricum nu se poate impaca cu gandul ca intr-o zi va ramane fara parinti. cel mai greu pentru mine a fost atunci cand el m-a rugat sa-i promit ca am sa ma rog la Dzeu ca sa murim toti trei in aceeasi zi…

Lasă un răspuns

