Cand nepotii cresc nerecunoscatori

Foto: arhiva personala, vara 2010

Bunica, Dzeu s-o ierte, nu se putea impaca cu prezenta rusilor pe pamant romanesc si nu putea accepta legitimitatea altei religii decat a celei crestin- ortodoxe. Cand am crescut si am citit carti (mai cu seama Anticristul lui Nietzsche) polemizam cu ea, ca s-o scot din sarite. De rusi nu ma legam, mai ales ca la acest capitol a excelat unchiul meu: i-a adus acasa nora rusoaica care i-a nascut un nepot preponderent rus.

***

Pai iata, Ilinca m-a uimit. Luni seara, limba de comunicare din casa noastra a fost rusa. Nu-mi venea sa cred ca fata mea stie atat de bine o limba atat de complicata. Si, m-am bucurat! Las’ sa ma improaste cu noroi cei de la „Basarabia pamant romanesc” si toti cei care ii sustin, dar eu, romanca, in familia careia s-au pastrat valorile romanesti chiar si atunci cand o buna parte de moldoveni habar nu aveau cu ce se mananca asta, sunt mandra ca odorul meu de doar 6 ani vorbeste o limba straina. Pe langa franceza si romana pe care le are in sange. Mi-o imaginam deja la Paris, studenta,  jongland usor cu engleza, franceza si rusa, iar cand o suna pe mama la Chisinau ciripeste ceva romaneste cu un lejer accent frantuzesc.

***

Am vrut sa ajung la ideea ca orice se schimba. Chiar si cele mai invechite si intepenite in ciment idei, pot fi remodelate, regandite, iar, uneori, date uitarii fara nici un regret.

***

Pe unde mai pui ca Ilinca a facut 2 ani intr-o gradinita pe langa o manastire catolica din Cehia. Iar primul semn al crucii si l-a facut din stanga in dreapta.

***

Scuze, bunica.

Lasă un răspuns

