Paternitate

De multe ori se intampla sa fiu privita cu mirare atunci cand  raspund la tot felul de curiosi, binevoitori, rautaciosi si imbecili ca fata mea are tata.  Chiar daca e la cateva mii de km departare. Chiar daca nu ne mai impiedicam unul de altul pe o suprafata restransa si nu mai trebuie sa ne suportam micile manii, omul care candva a crezut ca  sunt destul de frumoasa si desteapta pentru a-i purta si naste copilul, merita cateva grame de consideratiune din partea mea.
La fel gandeste si el.  Mai ales atunci cand imi spune ca uite ce fata frumoasa noi avem.
Dar, inceputurile relatiei noatsre post-relatie nu au fost chiar asa de pasnice. A fost ca la toata lumea. Au fost si farfurii sparte. Cu tot cu mancare in ele.  Cel mai usor insa e sa pleci trantind usa. Eu asa si fac. Ca apoi sa vin si sa bat la usa ceea ca sa-mi cer iertare.
Dupa ce razboiul s-a consumat, fara victorii sau armististii, am inteles ca de fericirea si bunastarea tatalului copilului meu depinde si fericirea  copilului propriu-zis. Deci, mentinerea sentimentului de paternitate implinita la omul care imi colora candva existenta este si ea o activtate care necesita timp.
Asta inseamnand  mici semne de atentie, readucerea la realitate in momentele in care tineretea o ia pe dinaite, trimitere de fotografii cu progenitura noastra in toata splendoarea ei, reamintirea ca duminica este ziua apelurilor telefonice si ca fata noastra  il iubeste foarte mult.
O ruda de a mea mi-a spus candva o teorie (de care tint cont pana acum), conform careia numai femeile simt necesitatea sa creeze o familie si il trag si pe barbat dupa ele, in hora supravietuirii si prelungirii  speciei. O teorie pe alocuri materialista, dar care te face sa vezi lucrurile asa cum si sa nu astepti ca tatal copilului tau va fi inspirat de sfantul duh sa-si indeplineasca constiincios rolul. Unii n-o fac nici fiind in familie, ce sa mai zici de cei care nu mai sunt. Si apoi, de ce sa lasam barbatii sa se bucure pe deplin de libertatea redobandita?

Lasă un răspuns

