Trezire

Toata vara am umblat cu/dupa iubiri. Despartiri, intalniri, iar despartiri, insecuritate, mare, nisip si alte o mie de elemente care te fac sa te simti vara asa cum te simti. Asta pana in clipa in care mi-am dat seama ca trebuie sa apara cineva sau ceva care sa-mi dea o palma ca sa-mi revin. Sa intru iar in rand. Sa-mi reamintesc ce inseamna sa ai aproape 30 de ani, un copil aproape elev, un salariu, planuri de renovare a apartamentului, care e doar aproape al tau.

Saptamana care a trecut am luat o ranga in cap, in loc de palma peste obraz. Si am plans de durere jumate de noapte, la servici, ascunsa dupa monitorul calculatorului.

***

Oamenii mor. Am inteles asta la 19 ani, cand s-a stins bunica. Priveam atunci norii de primavara si intelegeam ca pana aici a fost, copilaria mea mai departe nu are drum.

Dar, eu inca nu pot intelege de ce copiii mor.

Nu pot intelege de ce Nastea, fetita de 5 ani, care statea in fata mea in Sectia de Oncohematologie Pediatrica, privindu-ma cu niste ochi enormi, va muri in mai putin de 2 luni. Cine a decis asa? Cu ce drept? Nu vreau sa aud de Dumnezeu, de soarta, de pacate si alte nevoi. Nu vreau sa aud ca suntem prea mici pe lumea asta ca sa putem judeca sau decide.

De ce Oleasea, micuta si trista, nu mai are fir de par in cap, e umflata ca un trup neinsufletit ce pluteste pe apa? Ea te priveste cu niste ochi mari si intrebatori. Si tu, om matur, atotstiutor, nu poti sa-i raspunzi nimic. Stai neputincios, te tii tare, pana ametesti, pana ce ochii iti amortesc de lacrimi pe care nu vrei sa le scapi. Si te intorci cu spatele la ea si te acsunzi. Te ascunzi intr-un colt de rusine ca traiesti, ca tie ti-a mers mai mult, ca tu ai crescut, ai fost la scoala, te-ai indragostit, ai fost mireasa…

Ea nu va fi nimic. Ea va fi doar pamant. Si din toata viata pe care a trait-o se va alege doar cu durerea.

Lasă un răspuns

