Marturiile unei mame nedemne

Stiu ca nu sunt o mama model. Nu-mi impun copilul sa manince, imi este indiferent daca si-a terminat supa din farfurie,  nu insist sa-si stranga patul, iar daca trebuie sa faca curat in camera, i-o spun fara mare tragere de inima. Dar, nu sunt nici genul care se joaca cu odorasul cand are vreo clipa libera, detest sa-mi scot copilul la plimbare in curte, doar din cauza ca „fiecare copil trebuie sa respire aer curat cel putin 15 min pe zi” (oricum locuim intre fabricele Bucuria si Franzeluta). In plus, ii cred pe psihologii care sustin ca plictiseala este benefica pentru dezvoltarea celor mici.

In fine, ma simt si eu inca copil si mi se pare aiurea sa lansez ordine altui copil. Desi, in momentele in care ma razbate povara responasibilitatii pentru viata de langa mine, incep sa ma agit, sa imi amintesc cum trebuie sa ma comport ca sa impersionez prin autoritate.

Uite, atunci mi se face ciuda ca devin ca mama, ca bunica, ca vecina bunicai care urla toata ziua la nepoti, ca toate aceste femei tinere, care o fac pe mamicile si-si apostrofeaza, cat e ziua de lunga, copiii. In astfel de clipe orice lingura de ragu din legume este de nepretuit, ma zbat pentru fiecare sorbitura de ceai, nu-mi este lene sa tin lectii de morala care se sfarsesc in isterii.

Copilul de langa mine tace, ma ignora, isi cauta de treaba. Copilul din mine se sperie, se ascunde de frica celor mari, care nu vor intarzia sa-l pedepseasca, sa ia varga proaspat rupta din copac si sa-l invete minte.

Un gând despre „Marturiile unei mame nedemne

  1. cred ca esti o mama mai buna decat banuiesti ;)
    sintagma „mama model” (sau „tata model”) niciodata nu am inteles-o. Model pentru cine? Pentru societate? Pentru asta mic(a)? Doar adultii si copiii vad diferit parintele model, nu?

Lasă un răspuns

