La grădiniţă

Prinţesa mea a început să frecventeze grădiniţa. Dar această aventură a fost scurtă, deoarece după două zile am luat-o acasă plină de muci şi o tuse înfloritoare. Eh, dar asta nu e cel mai straşnic. Organismul se adaptează în felul lui la schimbările din viaţă.

Mai greu însă mă adaptez eu la sistemul nostru. Am ales o grupă privată. M-am informat, am citit forumuri, am citit contractul şi, ca o naivă, am crezut, că plătind taxa conform contractului, nu mă va bate nimeni la cap cu felurite strîngeri de bani „pentru perdele, pentru căieţele, pentru ziua paraşutistului”

A doua zi de grădiniţă, aşteptîndu-mi duduiţa să se îmbrace, mă abordează o mămică care, fără să se salute, fără să se prezinte, îmi cere 100 de lei. La răspunsul meu (cel mai natural posibil) că nu am la mine 100 de lei, m-a privit cu uimire şi…m-a luat la rost. Că e ziua învăţătorului, că toată lumea a dat deja, că noi suntem unicii care nu am participat. La replica mea că suntem doar a doua zi la grădiniţa ea îmi declară cu un ton sentenţios, cu o nuanţă de ultimatum „că doar vrem să facem parte din colectiv”.

Nu, dragă doamnă, nu vrem să facem parte din colectiv. Mai ales dintr-un colectiv care e format numai să te scurgă de bani şi să te pună la punct. Decizia mea este luată, nu dau nici un banuţ ce nu este prevăzut de contract. Excepţie va fi ziua în care vor strînge bani pentru copiii din Kenya, care suferă de foame în urma secetei de anul acesta.

PS: voi reveni pe parcurs la acest subiect

3 gânduri despre „La grădiniţă

  1. Pai nici eu nu as vrea sa il dau, eu nu am facut gradinita si am trait o copilarie superba la bunica pana la 8 ani cand am plecat la scoala. Mamica lui insa e de alta parere. Oricum cu bunica am invatat mai multe decat as fi invatat la gradinita vreodata. Inca dezbatem subiectul..

  2. Uff, ma gandesc si eu la cum o sa fie cand baietelul se va duce la gradinita. Deocamdata are aproape un anisor, noua luni, ma rog. Mai are pana la un an. Insa deabia astept sa vina si gradinita :D

    • Eu foarte mult timp am ezitat sa-mi dau fata la gradinita in Chisinau. Dar dupa 1,5 an am cedat. Oricum, eu cred ca gradinita imi va strica mai mult copilul, decat il va ajuta cu ceva, dar inca nu sunt in stare sa pun in aplicare 24/24 ideile mele ce tin de educatia copilului. Si unde mai pui, ca presiunea este foarte mare din partea anturajului in care traiesc.
      (aici imi amintesc si de propria mea experienta la gradinita)

Lasă un răspuns

