Momentele decisive din viaţă

blog 002Ţin minte că în vara anului 1986, înainte de a împlini 5 ani, am trăit vreo două săptămîni în framîntări continue. Imi părea atunci că trec printre nişte momente decisive în viţa mea şi că ACUM şi doar ACUM trebuie să decid « cine voi fi atunci cînd voi creşte mare ». Şi iată aici aparuse dilema. Or, la 5 ani neîmpliniţi profesia de vînzătoare mi se parea una nemaipomenită. Aveam chiar şi un cîntar adevarat, albastru, mare, cu greutăţi de tot felul şi îmi petreceam zilele înconjurată de saci de faină şi zahăr, transformînd saraiul buneilor în alimentara satului. Dar …ce minunat e să poţi lucra şi gardian de noapte sau « storoj » ! stăteam zile întregi pe gînduri, comparam aceste două profesii, gaseam plusuri şi minusuri, mă sfatuiam cu bunica. Asta pînă a venit mama de la Chişinău. Mama care mi-a spulberat toate visele ! Auzind că vreau să devin vînzătoare a zis, scurt, clar şi cuprinzător, « doar peste trupul meu rece »….

Şi uite, acum fetiţa mea a împlinit 5 ani. Şi de cîteva luni compară, meditează, îmi cere sfatul. La ea problema e mai complexă, deoarece vrea să fie medic, chelneriţă şi jandarm. Si încă să cînte la pian. Am încercat să-i explic că pe toate nu va reuşi să le facă, la care ea mi-a răspuns că totul e posibil şi că ea « ştie ». Am încercat mai apoi să-i sugerez, delicat, aşa ca un adevărat părinte modern, care respectă alegerile progeniturii sale, că profesia de medic mi se pare cea mai potrivită temperamentului ei şi că ar putea cînta serile şi duminicile la pian. Dar ea nu pare convinsă. Spălarea de creeri continua.

Lasă un răspuns

